Základní info
Vhodné pro pokladní, pracovníky přijímající tržby v hotovosti, vedoucí pracovníky, účetní (pro všechny typy organizací, plátce DPH i neplátce a ostatní).
1. Směrnice pro činnost pokladny – podle typu organizace- organizační struktura účetní jednotky
- druhy pokladních dokladů
- oběh účetních dokladů
- podpisové vzory
2. Způsob vystavování pokladních dokladů a nezbytné náležitosti- podle zákona o účetnictví
- podle zákona o DPH - zjednodušení daňové doklady, pojetí daňových dokladů – věrohodnost, neporušenost a čitelnost, změny na základě „Daňového balíčku“ podle data schválení ke dni konání semináře a aktuální judikáty k problémovým okruhům
- pro potřeby účetní jednotky
- obchodní listiny podle občanského zákoníku a zákona o obchodních korporacích.
3. Jak vést pokladní knihu- ruční vedení pokladního deníku, vedení na PC
- obraty, zůstatky, protokolární předávání
4. Valutová pokladna- směny korun na valuty
- zálohy na zahraniční pracovní cesty
- vyúčtování zahraničních pracovních cest
5. Účtování pokladních dokladů – příjmových, výdajových, cestovních příkazů, ceniny 6. Inventarizace, limity hotovosti, bezpečnostní předpisy7. Dohoda o hmotné odpovědnosti a další návaznosti na zákoník práce8. Vazba pokladny na účetnictví, mzdovou agendu, kumulace funkcí.9. Pokladna v daňové evidenci10. Zákon o omezení plateb v hotovosti, sankce11. Náležitosti dokladů podle dalších předpisů: zákona o ochraně spotřebitele, živnostenského zákona12. Úprava činnosti v pokladně ve vztahu k ochraně osobních údajů (GDPR) Dotazy, diskuse.
Upozornění:Přístupové údaje budou zaslány na email uvedený v přihlášce cca dva dny před školením.