Základní info
Určeno pro: všechny skupiny původců - veřejnoprávním i soukromoprávním; těm, kdo vedou spisovou službu v listinné podobě i v elektronickém systému spisové služby.
Cíl semináře:seznámíme se s konkrétními postupy v oblasti správy dokumentů a spisové služby, které umožní naplnění aktuální platné legislativy.
Obsahem semináře:
- Základní legislativa: zejména zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, v platném znění, prováděcí vyhláška č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, v platném znění, národní standard pro elektronické systémy spisové služby 2017 a 2023 •Další předpisy, které mají dopad na správu dokumentů a vedení spisové služby, včetně evropských nařízení eIDAS a GDPR • Ochrana osobních údajů ve spisové službě.
- Úvod do problematiky
- Povinnosti dle zákona 499/2004 Sb.
- Komerční spisovny
- Spisová služba v listinné i elektronické podobě
- Elektronické systémy spisové služby a jejich implementace v organizaci.
- Práce s digitálními dokumenty.
- Ukládání analogových dokumentů (podoba a vybavení spisoven)
- Vyřazování spisů a dokumentů a výběr archiválií ve skartačním i mimo skartační řízení • listinné i elektronické skartační řízení (Národní archivní portál, postup elektronického skartačního řízení)
- Spisový řád a další normy pro správu dokumentů • povinné náležitosti • návod na sestavení • spisový a skartační plán • skartační znaky a lhůty
- Nejčastější chyby při správě dokumentů a ve spisové službě.
- diskuze • odpovědi na dotazy