Poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci (1 hod) Word - textové dokumenty (20 hod) Excel - tabulky a grafy (30 hod) PowerPoint - vytváření prezentací (10 hod) Microsoft 365 - spolupráce a komunikace v týmu (10 hod) Microsoft 365 - Outlook a řízení času (10 hod)
Obsah kurzu
Poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci (1 hod)
Zásady práce s počítačem – sezení u počítače, vhodného osvětlení, přestávky v práci
Rizika provozování počítače jako elektrického přístroje
Word - textové dokumenty (20 hod)
Pokročilé formátování odstavců a textu: odsazení, řádkování, tabulátory, sloupce
Styly a šablony: používání stylů, vytváření vlastních šablon, víceúrovňové číslování
Záhlaví, zápatí a číslování stránek
Tabulky a objekty: tvorba a formátování tabulek, vkládání obrázků a grafů
Práce s dlouhými dokumenty: osnovy, obsah, rejstříky, oddíly
Sledování změn a revize: revize, komentáře, porovnání dokumentů
Hromadná korespondence: vytvoření hlavního dokumentu, slučovací pole
Tisk a publikování: nastavení tisku, ukládání do PDF, ochrana dokumentu
Nastavení Microsoft Word: úprava panelu nástrojů, pokročilá nastavení
Excel - tabulky a grafy (30 hod)
Základy formátování v Excelu: formát čísla, vlastní formát, formátování buněk a tabulek
Vzorce a funkce: zadávání, úpravy, pojmenování oblastí, textové a datumové funkce
Pokročilé funkce: KDYŽ (IF), vyhledávací a matematické funkce, podmíněné formátování
Práce s grafy: kombinované grafy, pokročilé formátování, grafy v buňkách
Rozsáhlé tabulky a databáze: filtrování, řazení, ověření dat, odstranění duplicit
Kontingenční tabulky: tvorba, filtrace, řazení, použití průřezů a časových os
Zabezpečení dokumentů: zámek listů, skrytí vzorců, ochrana heslem
Procvičování: praktické příklady a ukázky využití různých funkcí a nástrojů Excelu
PowerPoint - vytváření prezentací (10 hod)
Příprava prezentace a prezentační metody
Vytvoření nové prezentace a použití šablon
Práce se snímky a jejich rozložením
Práce s textem a formátování textových polí
Vkládání a úprava objektů, obrázků a SmartArt
Práce s tabulkami a grafy
Úprava vzhledu prezentace a barevných schémat
Použití efektů a animací
Příprava a tisk prezentace
Microsoft 365 - spolupráce a komunikace v týmu (10 hod)
Seznámení se s prostředím Microsoft 365
Práce s dokumenty na OneDrive
Online schůzky a týmová spolupráce v Microsoft Teams
Email a kalendář v Outlooku
Správa poznámek v OneNote
Plánování práce v týmu pomocí Planneru
Tvorba a správa formulářů v Microsoft Forms
Správa webů a dokumentů v SharePointu
Microsoft 365 - Outlook a řízení času (10 hod)
Používání pokročilých funkcí e-mailu v Outlooku: příznaky, kategorie, pravidla
Rozšířené hledání a správa složek výsledků v Outlooku
Nastavení a správa kalendářů v Outlooku: události, schůzky, sdílení
Organizace úkolů a seznamů v To-Do: tvorba, sdílení, synchronizace
Správa projektů v Planneru: plány, úkoly, zobrazení, notifikace
Integrace aplikací Microsoft 365: Teams, OneNote, Planner, Outlook
Nastavení a přizpůsobení aplikací Microsoft 365 pro efektivní práci
Předpoklady
před začátkem školení je požadována znalost základní obsluhy osobního počítače (základní ovládání operačního systému, práce se složkami a soubory, odesílání a přijímání emailů, základní orientace na internetu).