Základní info
Tento jedinečný a stěžejní kurz pokrývá požadavky na profesionální titul ITIL® Managing Professional i ITIL® Strategic Leader. Proto je tento kurz nezbytnou součástí každého plánu profesionálního rozvoje v ITIL® 4. Získáte praktické dovednosti potřebné k vytvoření „učící se a zlepšující se“ IT organizace, která disponuje silným a cíleným strategickým směřováním.
Tento kurz je nabízený s balíkem PeopleCert Membership Essential plan. Studenti budou mít přístup k různým zdrojům (všechny zdroje ke kurzu jsou v anglickém jazyce), včetně:
- Voučer na zkoušku
- Elektronické knihy pro váš kurz
- Vybrané Practitioner a Professional zdroje
- Vybrané výukové materiály a zdroje
- Vybrané články a webináře
Pro koho je kurz určen
Zájemci o účast na tomto kurzu musí mít platný certifikát o úspěšně absolvované zkoušce ITIL® 4 Foundation. V ideálním případě by kandidáti měli mít alespoň dvouletou odbornou praxi v oblasti IT Service Managementu.
Kvalifikace ITIL® 4 DPI by pravděpodobně vyhovovala následujícím zájemcům:
- jednotlivcům, kteří pokračují ve svém plánu certifikací v oblasti řízení služeb,
- ITSM manažerům a začínajícím ITSM manažerům,
- ITSM praktikům, kteří řídí provoz IT produktů a digitálních služeb, a těm, kteří jsou zodpovědní za jejich komplexní poskytování,
- stávajícím držitelům kvalifikace ITIL®, kteří chtějí prohloubit své znalosti.
Výše uvedený seznam je pouze doporučením; jednotlivci se mohou zúčastnit na základě svých vlastních kariérních aspirací, osobních cílů nebo záměrů. Delegáti mohou absolvovat jen tolik pokročilých ITIL® kvalifikací, kolik potřebují a kolik jim vyhovuje.
Cíle kurzu
Cílem kvalifikace ITIL® 4 Direct, Plan and Improve je:
- Poskytnout uchazeči praktické dovednosti potřebné k vytvoření „učící se a zlepšující se“ IT organizace se silným a efektivním strategickým směřováním
- Poskytnout odborníkům praktickou a strategickou metodu pro plánování a provádění neustálého zlepšování s potřebnou agilitou
Po absolvování tohoto kurzu budete:
- Chápat klíčové koncepty řízení, plánování a zlepšování
- Chápat rozsah toho, co má být řízeno a/nebo plánováno, a vědět, jak v tomto kontextu používat klíčové principy a metody řízení a plánování
- Chápat roli GRC (Governance, Risk & Compliance) a vědět, jak začlenit principy a metody do hodnotového systému služeb
- Chápat a umět používat klíčové principy a metody neustálého zlepšování pro všechny typy zlepšení
- Chápat a umět používat klíčové principy a metody řízení organizačních změn pro usměrňování, plánování a zlepšování
- Chápat a umět používat klíčové principy a metody měření a reportování při usměrňování, plánování a zlepšování
- Chápat a umět usměrňovat, plánovat a zlepšovat hodnotové toky a postupy.
Agenda
- Key Concepts of Direct, Plan and Improve
- Knowing key terms
- Differentiating between principle concepts
- Defining the relationship of Values, Outcomes, Costs and Risks
- Scoping What Is To Be Directed
- Cascading goals and requirements
- Deciphering effective policies, controls and guidelines
- Placing decision-making authority at the correct level
- The Role of GRC in the Service Value System
- The role of risk management
- How governance impacts DPI
- Ensuring that controls are sufficient but not excessive
- Principles and Methods for Continual Improvement
- Leverage the ITIL® CI model
- Identify assessment objectives and outputs
- Select the appropriate assessment method
- Prioritize desired outcomes
- Build, justify and advocate your business case
- Conduct improvement reviews and lessons learned sessions
- Embed CI at all levels of the service value stream
- Applying Communication and Organizational Change Management
- The nature and benefits of OCM
- Manage, communicate effectively, and influence stakeholders
- Establish valuable interfaces across the value chain
- Effective Measuring and Reporting
- Defining indicators and metrics to support objectives
- Direct, Plan and Improve Value Streams
- Recognizing the differences between value streams and practices
- Choosing the right methods and techniques to direct, plan and improve value streams