Cílem je, aby “náš meeting byl konkrétní, jasný, lidský se zapojením všech lidí, došli jsme k výsledku, byla dobrá atmosféra.”
Co je to facilitace
FACILITACE – UMĚNÍ CITLIVÉHO VEDENÍ PROCESU JEDNÁNÍ, WORKSHOPU K VÝSLEDKU, EFEKTIVITĚ, NOVÉ KVALITĚ
Slovo původem z latiny znamená ulehčovat, usnadňovat. Zde především ve smyslu usnadňovat proces porady, se¬tkání, diskuse, případně i učení a rozvoje. Jde o to vést workshop, poradu, jednání tak, aby byla připravená, efektivně vedená, s jasnými výstupy.
- Vhodná v situacích, kdy potřebujete tým dovést k nějakému řešení. Tam kde se klíčová situace týká více stran, které je třeba zapojit a členové týmu, mají mezi sebou spor, konflikt. Tam kde se s ohledem na téma a profesní role dá spor předpokládat.
- Facilitátor pomáhá (facilitate znamená usnadňovat) procesně tomu, aby se lidé slyšeli a dohodli. Společným znakem facilitace je nejenom výsledek, tedy dohoda o řešení problému, ale i dobré vztahy a komunikace mezi účastníky workshopu, porady či setkání.
- Službu facilitace můžete využít pro vedení porad a workshopů, při ukotvení shody anebo pro překlenutí problémů ve skupině.
Co nabízíme
Facilitaci strategických workshopů. Facilitaci nabízíme jako průvodcovství na cestě k výsledku. Témata strategie, vize, nasměrování nebo změna ve firmě. Výsledkem pro skupinu může být nalezení společného řešení, kreativní nápady s konkrétním ukotvením do realizace, zásadní rozhodnutí anebo vyřešení špatné komunikace, nedorozumění či konfliktu v týmu.
Externího facilitátora lze samozřejmě využít i pro běžný workshop, kdy se chcete v klidu účastnit s ostatními, mít čas na přemýšlení, tvoření a pozorování a facilitátorovi rádi přenecháte vedení procesu, hlídání času a ošetřování skupiny….
Tréninkové programy pro Vaši lepší moderaci a facilitaci, umění podpořit tvořivost, a výkonnost v týmu.
Kde může spolupracovat facilitátor?
- Hledání nového způsobu prodeje – kreativní přemýšlení o možných cestách
- Vznik a sladění nového týmu. Stanovení pravidel týmové spolupráce.
- Rozhádaný tým, kde nefunguje komunikace, zpětná vazba a je napětí mezi členy týmu a vedoucím.
- „Inventura“ motivace členů týmu. Vzájemné poskytnutí zpětné vazby.
- Výjezdový workshop, více účastníků, kdy je třeba se např. průběžně dělit do týmů a zase sjednocovat výsledky.