Nejkomplexnější mezinárodní vzdělání pro specialisty v recruitmentu a HR.
Modul 1 (den 1) – 1,5 hod
Trendy a vývoj na pracovním trhu
Tomáš Ervín Dombrovský
Před tím, než začnete analyzovat a vylepšovat svoje recruitment aktivity, je potřeba se podívat na data z trhu a jeho celkový stav. Trendy a jevy, které pracovním trhem aktuálně nejvíce hýbou, velmi pravděpodobně výrazně ovlivní i vaše možnosti. Tento modul vedený Tomášem Ervínem Dombrovským ze společnosti LMC vás zasvětí do hlavních metrik a datových sad pro trh práce - včetně fluktuace, vývoje mezd či obliby benefitů.
- Analýza a interpretace dat z veřejných zdrojů, náborových služeb a průzkumů mezi zaměstnanci
- Hlavní přehledová data o trhu práce v ČR
- Nejdůležitější metriky spokojenosti a motivace lidí v práci
- Fluktuace, její hlavní příčiny + postoje lidí k dalším změnám zaměstnání
- Vývoj mezd + využívání a obliba hlavních benefitů a dalších výhod v práci
- Flexibilita, autonomie a možnosti kariérního rozvoje z pohledu zaměstnanců
Modul 2 (den 1) – 1,5 hod
Životní cyklus kandidáta
Milan Novák
Milan Novák, CEO společnosti GoodCall a recruitment odborník s více než 20 lety v oblasti náboru zaměstnanců analyzuje hlavní aspekty a úskalí jednotlivých fází na cestě kandidáta o práci od jeho nalezení až po samotný onboarding.
- Nastavení recruitment procesu a jeho částí
- Aktivní a pasivní kandidát vs. Inbound a Outbound strategie
- Zkušenost kandidáta (Candidate Experience) v proces náboru
- Aspekty náborového procesu a chyby, kterým se vyvarovat
- Jak nalákat a získat "engagement" kandidáta v jednotlivých fázích procesu
Modul 3 (den 1) – 1 hod
Diverzita v náboru
Milan Novák
V této části se Milan věnuje novému trendu a vysvětluje význam diverzity, inkluze a předsudků v moderním recruitmentu a důvody, proč se tomuto trendu nevyhnete ani vy.
- Co je nevědomá předpojatost
- Kde se nevědomá předpojatost bere
- Vysvětlení tradičních předpojatostí na základě: pohlaví, rasy, etnika, věku, sexuální orientace, fyzického postižení, vzdělání
- Jak předpojatost ovlivňuje diverzitu v náboru
- Vysvětlení pojmů Afinitní zkreslení, Konfirmační zkreslení, Skupinové myšlení, Haló efekt
- Intuitivní vs. Strukturovaný přístup – jak sbírat porovnatelná data?
- Zaměření na dovednosti (strategie BEI – Behavioral Event Interview)
Modul 4 (den 1) – 2 hod
Talent Sourcing – vyhledávání kandidátů na LinkedInu, Facebooku, TikToku i jinde
José Kadlec
Světově uznávaný talent sourcing expert a průkopník problematiky náboru zaměstnanců pomocí sociálních sítí, první certifikovaný LinkedIn recruiter ve střední a východní Evropě a spoluzakladatel společnosti GoodCall, Recruitment Academy a Datacruit, José Kadlec, odhaluje své recruitment know-how. Tento modul rozebírá především vyhledávání kandidátů kdekoliv v online prostoru a pomůže vám obsadit více pozic a získat výhodu nad konkurencí.
- Jaké jsou současné a budoucí recruitment trendy v social media recruitmentu.
- Jaké jsou poslední informace a novinky týkající se tzv. talent sourcingu.
- Význam sociálních sítí v moderním náboru zaměstnanců.
- Kde všude vyhledávat kandidáty v online světě.
- Jak vyždímat maximum z LinkedIn vyhledávače (LinkedIn People Search).
- Jak odkrýt skryté zdroje s relevantními zaměstnanci (tzv. hidden talent pools).
- Kdy se vyplatí upgradovat na placený LinkedIn profil a kdy ne.
- Jak obejít nebo bezplatně nahradit většinu placených LinkedIn služeb.
- Co je to tzv. Boolean vyhledávání a proč je denní rutinou úspěšných recruiterů.
- Definice boolean operátorů, modifikátorů a vyhledávacích příkazů.
- Co je to tzv. X-Ray vyhledávání a jak cílit a filtrovat LinkedIn uživatele pomocí internetových vyhledávačů.
- Vyhledávání na všech platformách včetně LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, Clubhouse, Vkontakte a dalších.
- Vyhledávání na specializovaných platformách jako např. Dribbble, Behance, Bitbucket, Github, StackOverflow, About.me, aj.
- Legální obcházení limitů jako např. LinkedIn Commercial Use Limitu, limitu počtu zobrazených výsledků, zobrazení kandidátů mimo vaši síť aj.
- Použití externích nástrojů pro denní potřeby talent sourcera nebo recruitera.
- Práce se sourcing checklistem a sourcing stackem nástrojů a pluginů.
Modul 5 (den 2) – 2 hod
Talent Sourcing – oslovování kandidátů a základy recruitment robotizace
José Kadlec
Bývalý softwarový inženýr a ethical hacker, José Kadlec, využije své technické znalosti, aby vám ukázal, jak najít emailovou adresu nebo telefonní číslo prakticky na kohokoliv a také vám ukáže nástroje a pluginy, které vám s online náborem výrazně pomohou.
- Jak najít kontaktní informace každého uživatele, a to za každých okolností.
- Jak determinovat e-mailovou adresu skoro každého kandidáta na světě.
- Které kontaktní metody jsou pro nábor pracovníků nejefektivnější.
- Jak měřit efektivitu kontaktování kandidátů a zlepšování její úspěšnosti.
- Jak vytvářet recruitment zprávy na LinkedIn nebo i jinde, které kandidáti nemohou ignorovat.
- Pluginy, které vám usnadní a zefektivní denní rutinu talent sourcera nebo recruitera.
- Automatizace fáze kontaktování – robotické rozesílání personifikovaných LinkedIn pozvánek atp.
Modul 6 (den 2) – 1 hod
Live Sourcing Lab & Talent Mapping
José Kadlec
Žádná prezentace, žádné slajdy, žádná teorie - pouze vy, lektor José Kadlec a důkladné procvičování vyhledávání kandidátů na všech možných platformách na vaše konkrétní reálné pozice. V tomto modulu José také ukáže, jak dělat praktický market mapping s kandidáty z veřejně dostupných zdrojů.
- Procvičení správného vyhledávacího postupu na konkrétní pracovní pozice na různých platformách včetně LinkedIn, Facebook, Instagram i jinde
- Jak najít maximum možných kandidátů za použití různých modelů vyhledávání - iterativní, semantické, implicitní, jazykové atp.
- Procvičení správného použití tzv. Boolean operátorů
- Specifikace postupů, které mohou odkrýt další místa na LinkedInu, Facebooku a dalších online zdrojích s možnými kandidáty
- Procvičení specifikace shortlistu s kandidáty, abychom o nikoho relevantního nepřišli
- Zajištění efektivního postupu, aby hledání bylo časově efektivní
- Procvičení vyhledávání přes internetové vyhledávače (tzv. X-ray search)
- Největší zaměstnavatelé konkrétních profesí, dovedností, národností atp.
- Mapování lokalit, kde se vyskytují lidé s požadovaným zaměřením
- Jaké společnosti využívají jaké technologie
- Jakou mají lidé na dané specializaci zkušenosti a co studovali
- Jaké společnosti zrovna nabírají
- Jaké společnosti zrovna propouštějí
Modul 7 (den 2) – 1 hod
Tvorba fungujících pracovních inzerátů
Matěj Matolín
Pracovní inzerát je reklamní text. Musí prodávat a dobře oslovit cílovou skupinu. Záleží na titulku, perexu, délce, osnově a mnoha dalších parametrech. HR blogger číslo 1, Matěj Matolín a spolumoderátor podcastu Nelidské zdroje, vás naučí, jak vytvořit efektivní pracovní inzerát, který zvedne počty kandidátů na vaše pozice několikanásobně.
- Jak napsat inzerát, který osloví vaši cílovou skupinu
- Jak napsat inzerát, který prodá vámi nabízenou pozici
- Na co se při psaní inzerátu soustředit
- Jaké parametry jsou při tvorbě inzerátu důležité
- Jak díky správně napsanému inzerátu zvýšit počet přihlášených kandidátů
Modul 8 (den 2) – 1 hod
Osobní branding pro recruitment
José Kadlec
V tomto modulu vám José Kadlec ukáže praktické postupy, jak vydefinovat svůj osobní brand recruitera, talent sourcera nebo HR manažera a jak ho aktivovat skrze sociální sítě, tvorbu obsahu a další nástroje. Tento modul pomůže nejen samotným recruitment specialistům, ale také společnostem, které potřebují využít osobní brand svých zaměstnanců k budování firemních cílů jako kvalitnější nábor zaměstnanců nebo budování značky zaměstnavatele.
- Význam osobního brandingu pro HR specialisty a hiring manažery
- Příklady postů na sociálních sítích a jak tvořit expertní obsah efektivně
- Jaké jsou hlavní networking cíle úspěšného recruitera.
- Technický přehled všech social media formátů včetně těch, o kterých jste nejspíš nevěděli
- Jak zajistit maximální dosah vašich příspěvků
- Jak získat alespoň 200 likes na skutečně každý váš příspěvek
- Jak získat 30 000 LinkedIn followerů
- Automatizace rutinních úkolů jako např. rozesílání LinkedIn pozvánek na autopilota
- Analýza nejdůležitějších částí LinkedIn a Facebook profilu pro nábor zaměstnanců.
- Jak efektivně zvýšit počet LinkedIn, Facebook a dalších kontaktů bez zablokování účtu.
Modul 9 (den 3) – 2 hod
Efektivní techniky online i osobních pohovorů
Jan Ženatý
Spoléháte se při výběru správného kandidáta na intuici nebo aplikujete vědou ověřené techniky a přístupy k pohovorovacím metodám? A jaká z těchto dvou možností nám zajistí správnou volbu kandidáta? Jaké existují typy osobnosti a jak je odhalit při pohovoru? Jak se vyvarovat náboru problematického typu osobnosti? Všemi těmito tématy a situacemi vás provede špičkový praktický psycholog Jan Ženatý.
- Jak zorganizovat úspěšný výběrový rozhovor
- Neverbální a verbální komunikace (co říkat a neříkat, co interpretovat a neinterpetovat)
- Jak s kandidátem uzavřít kontrakt na rozhovor a zvýšit tím sdílnost i otevřenost
- Tradiční výběrový rozhovor
- Behaviorální výběrový rozhovor
- Rozhovor podle kompetencí
- Stresový výběrový pohovor
- Komunikace a vyjednávání o nabídce
- Problematické typy
Modul 10 (den 3) – 2 hod
Psychologie v pohovoru
Jan Ženatý
Lež je problematický fenomén, který neumíme odlišovat od pravdivé výpovědi se 100% jistotou. Metoda Paula Ekmana je z hlediska vedení rozhovoru jednou z nejúspěšnějších (zkušení profesionálové dosahují až 90% přesnosti) a její ohromná výhoda spočívá v neinvazivnosti využití (kandidát si nepřipadá jako na výslechu). Jediný certifikovaný koač této metody v ČR, Jan Ženatý, kterého cvičil specialita na výslechy ze Scotland Yard, vás provede tímto modulem.
- Technika odečítání emocí z mimiky podle Paula Ekmana (makro-, subtilní a mikro výrazy emocí)
- Model zakrývání a fabrikace - jak se projevuje emoční a kognitivní zátěž u lháře
- Zlatá pravidla odhalování lži
- Analýza konzistence a spontaneity
- 5 kanálů komunikace (tvář, tělo, hlas, styl a obsah)
- Nácvik identifikace nekonzistentních míst v komunikaci - technika sledování HoT Spots
- Analýza videoukázek
- Praktická cvičení vedení pohovoru s využitím Ekmanovy metody
Modul 11 (den 3) – 2 hod
Implementace employer brandingu a HR marketingu
Romana Martincová
Romana Martincová, Head of HR ve společnosti Red Bull a bývalá HR a TA manažerka ve společnosti L’Oréal vás naučí, kde začít, pokud chcete budovat strategickou značku zaměstnavatele. Vysvětlí postup a jednotlivé kroky strategického employer brandingu. Dále řekne např. jak zapojit do employer brandingu nový fenomén „phygital“ nebo proč je důležitá candidate experience.
- Stanovit si cílovou skupinou
- Vytvořit si atraktivní a autentický obsah kampaně
- Zapojit zaměstnance do vytváření obsahu
- Propojit interní EVP s externí komunikační kampaní
- Získat si interní podporu vedení pro investice do employer brandingu
- Různé aktivační nástroje a kampaně
- Pracovat se sociálními médii pro účel budování značky zaměstnavatele
- Vytvořit koncept úspěšné employer branding strategie
- Ukázka praktické aplikace úspěšného strategického přístupu employer brandingu na konkrétní FMCG společnost
Modul 12 (den 4) – 1 hod
Automatizace a osobní produktivita v recruitmentu
José Kadlec
V tomto modulu technolog a podnikatel José Kadlec skloňuje termín transhuman recruitment, který vyjadřuje způsob, jak můžeme díky automatizaci a robotizaci denních úkolů recruitera zvýšit svoji produktivitu, obsadit více pozice nebo je obsadit rychleji.
- Co lze v náboru automatizovat
- Nativní automatizace v LinkedInu
- Popis externích nástrojů pro automatizace jednotlivých částí recruitment procesu
- Jak ušetřit čas a stihnout toho za den více a s menší námahou
- Case-study: Podrobný popis, jak automatizovat rozesílání LinkedIn pozvánek, zpráv a InMailů
Modul 13 (den 4) – 1,5 hod
Přehled moderních nástrojů psychodiagnostiky
Eliška Šonská Steklíková
Nutnost spolupráce na dálku a extrémní snížení příležitostí pro setkávání a komunikaci tváří v tvář nám v mnoha ohledech svázaly ruce i nohy. Jsme tedy nuceni hledat alternativní metody pro poznávání kandidátů i rozvoj a podporu zaměstnanců - a psychodiagnostika je jednou z nich. Průvodcem tímto modulem bude Eliška Šonská Steklíková, která má zkušenosti s využitím různorodých psychodiagnostických nástrojů ve startupech i korporacích, z pozice externího konzultanta i interního HR, a zároveň je v úzkém kontaktu s akademickým prostředím.
- Jak aktuální stav na pracovním trhu ovlivnil využívání psychodiagnostiky ve firmách
- Jaké (nové) psychodiagnostické nástroje jsou na trhu k dispozici
- Na základě jakých parametrů můžete posoudit kvalitu metod, se kterými se v praxi potkáte
- Jak efektivně využít potenciál psychodiagnostických metod jejich využitím napříč celým životním cyklem zaměstnance - jak pomocí psychodiagnostiky podpořit např. výběr, engagement či well being Vašich kolegů
Modul 14 (den 4) – 1,5 hod
Nejzásadnější právní aspekty současného náboru
Jan Procházka
Moderní nábor spojený s novými digitálními technologiemi jako sociální sítě, pohovory na dálku, robotizace a digitální databáze s umělou inteligencí sebou přinášejí nové výzvy z hlediska legislativy. Partner společnosti Deloitte Legal a odborník na české i mezinárodní pracovní právo Jan Procházka, vás prakticky provede legislativními aspekty náboru.
- Na co se na pohovoru nesmíte ptát
- Implementace a best-practise práce s GDPR
- Právní závaznost pracovní nabídky
- Zkušební doba a její nastavení
- Aplikace konkurenčních doložek v praxi
- Aspekty home-office a práce na dálku
Modul 15 (den 4) – 1,5 hod
Měření efektivity a úspěšnosti náboru
Milan Novák
Využívání dat v oblasti HR je stále jen v začátcích. Pokud nedokážeme správně měřit a vyhodnocovat naše aktivity a procesy, nelze je ani zlepšovat. V tomto modulu Milan Novák rozebírá nastavení recruitment analytik a jak tato data interpretovat s cílem úspěšného řízení recruitment procesu. Odpovíme na otázky jako: Proč jsou někteří recruiteři úspěšní a někteří ne? Jak stavět své osobní cíle a růst v osobní i profesní rovině?
- Využívání dat v HR
- Přehled klíčových indikátorů úspěšnosti v recruitmentu
- Srovnání (tzv. benchmark) recruitment statistik globálních i lokálních
- Výkonnostní a kvalitativní metriky v náboru a jejich optimalizace
- Nastavení individuálních cílů recruitera a týmových cílů
- Agilní přístup k náboru
Co mi kurz přinese?
Recruitment Academy Certified Recruiter je zakončen online testem, který je nutné splnit pro získání mezinárodní certifikace, která je kryta:
- podpisem děkana Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze,
- podpisem všech členů advisory boardu Recruitment Academy v čele s bývalým prezidentem Microsoft Europe, Janem Mühlfeitem,
- a firemními credibility partnery Nestlé, Deloitte, L’Oréal, Faurecia a dalšími.
Komu je kurz určený?
- Personalistům, recruiterům, headhunterům, HR specialistům a generalistům
- Konzultantům personálních agentur, executive search společností či externím HR pracovníkům
- Studentům vysokých škol nebo jiným jedincům, kteří by rádi začali kariéru v oblasti náboru a HR
- Komukoliv, kdo si chce prohloubit znalosti a získat nejkomplexnější vzdělání v oboru moderního recruitmentu
Program kurzu
Den 1 - témata:
- Trendy a vývoj na pracovním trhu
- Životní cyklus kandidáta
- Diverzita v náboru
- Talent Sourcing – vyhledávání kandidátů na LinkedInu, Facebooku, TikToku i jinde
Den 2 - témata:
- Talent Sourcing – oslovování kandidátů a základy recruitment robotizace
- Live Sourcing Lab & Talent Mapping
- Tvorba fungujících pracovních inzerátů
- Osobní branding pro recruitment
Den 3 - témata
- Efektivní techniky online i osobních pohovorů - Jan Ženatý, Recruitment Academy
- Psychologie v pohovoru - Jan Ženatý, Recruitment Academy
- Implementace employer brandingu a HR marketingu - Romana Martincová, Red Bull
Den 4 - témata
- Automatizace a osobní produktivita v recruitmentu - José Kadlec
- Přehled moderních nástrojů psychodiagnostiky - Eliška Šonská Steklíková, GoodCall
- Nejzásadnější právní aspekty současného náboru - Jan Procházka, Deloitte Legal
- Měření efektivity a úspěšnosti náboru - Milan Novák, GoodCall