Kurzem Vás provede Mgr. Vladimír Černý
Lektor a poradce v oblasti pracovněprávních vztahů Absolvent Právnické fakulty, specialista na pracovní právo s bohatými zkušenostmi a velký…Na semináři se zaměříme na praktické postupy při rozvrhování jednotlivých forem pracovní doby, včetně problémů s tím v praxi spojených. Bude široce a hluboce diskutována problematika rovnoměrného – nerovnoměrného rozvržení pracovní doby z pohledu zákoníku práce a skutečné praxe ve firmách. Probereme aktuální problémy spojené s rozvržením pracovní doby.
Důraz bude kladen na praktické postupy a příklady týkající se pracovní doby a jejího rozvržení.
Lektor vás na semináři postupně seznámí se základními a praktickými úkony, které je třeba pro nastavení funkčního konta pracovní doby u těch firem, které v důsledku sezónnosti, nárůstu či výkyvu zakázek potřebují využívat pracovní dobu zaměstnanců v pružnějším režimu dle aktuálních potřeb.
Výklad bude zahrnovat novelizace z pohledu směrnice EU2019/1152 – o transparentních a předvidatelných pracovních a novelizace z pohledu směrnice o rovnováze mezi pracovní a soukromým životem rodičů a pečujících osob.
Tento seminář není obsahově zaměřený na problematiku pracovní doby řidičů a škol a akademických pracovníků (pedagogů VŠ)!
Pro ty, kteří chtějí správně navnímat zákonná pravidla pro rozvrhování, řádnou evidenci pracovní doby.
Seminář je určen každému, který se chce naučit, zdokonalit v procesech týkajících se plánování a evidence pracovní doby a případně již má základní znalosti a zkušenosti z této oblasti pracovního práva a chce si obnovit, doplnit a zejména rozšířit svoje praktické znalosti v oblasti celkové problematiky týkající se pracovní doby – jejich jednotlivých forem, plánování směn, změnách ve směnných režimech a řádnou evidenci pracovní doby.
Seminář je určen také pro management společností, personalisty a mzdové účetní, případně pro podnikové právníky a pro zástupce odborových svazů, kteří se potřebují v dané problematice začít orientovat, případně o zavedení konta pracovní doby uvažují.
Cílovou skupinou semináře jsou ti, kteří již plánují, evidují a celkově pracují s problematikou pracovní doby, případně ti, kteří si chtějí zopakovat, rozšířit/prohloubit svoje znalosti – principy spojené s touto problematikou.
1. den
• zákonný rámec pracovní doby a doby odpočinku.
• pracovní doba a doba odpočinku – denní a týdenní nepřetržitý odpočinek zaměstnance
• samorozvrhování pracovní doby zaměstnancem
• výkon práce a „pracovní doba“ u dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr -kompletní praktický
• překážky v práci na straně zaměstnance/zaměstnavatele
– jiné důležité osobní překážky v práci na straně zaměstnance
• dovolená a pracovní doba
• odměňování za práci a pracovní doba – „docházkové bonusy“ – kde jsou hranice nerovného odměňování
• praktická část: Metodické sestavení nerovnoměrného rozvržení pracovní doby.
2. den
• princip konta pracovní doby, základní pojmy,
• výhody zavedení do praxe,
• změny oproti pravidelné pracovní době,
• zákoník práce a související předpisy,
• vnitřní předpis, kolektivní smlouva, nastavení SW,
• vedení docházky a povinná dokumentace,
• nastavení vyrovnávacích období,
• vyúčtování konta pracovní doby.
Případy z praxe, dotazy a diskuze.
Pracovní doba v realitě: Od pravidel po praxi aneb jak efektivně plánovat - evidovat pracovní dobu
17.6.2025 – 18.6.2025 ONLINE ON-LINE, u vás doma nebo v kanceláři, u vašeho počítače Upřesnující informace k termínu
česky
Články společnosti