Moto kurzu: „Pokud ze sebe uděláme ovci, vlci nás sežerou.“
Vyjednávání se zákazníky řádově většími, než je ta naše, často vedou k porážce. Když už se podaří k vyjednávání dostat, často končí pouze tím, že „Goliáš“ předloží své požadavky a my buď přijmeme, nebo odcházíme bez dohody.
Hlavní příčinou neúspěchu je to, jak k takovému jednání přistupujeme. Dopředu se sami pasujeme do role toho malého, kdo nemá v rukou žádné trumfy a je odkázán na vůli toho druhého. Předem si odůvodníme svou budoucí prohru, aniž bychom přemýšleli nad tím, zda a jak můžeme vyhrát. Tím se dostaneme do role výše zmíněné ovce a na jednání jdeme v podstatě jen proto, abychom se mohli nechat sežrat.
Přitom to ale není nutné. Každý, tedy i onen gigant, má své zájmy a pokud se nám podaří přispět k jejich naplnění, máme výraznou šanci uspět.
Určeno pro:
Obchodní zástupce, key account manažery, majitele či zaměstnance malých a středních firem, kteří vyjednávají nebo by chtěli vyjednávat s velkými tuzemskými i mezinárodními společnostmi.
Cíl:
Jedním cílem kurzu je naučit se zvládat strategii a techniku vyjednávání s výrazně většími partnery.
Druhým cílem je naučit se pragmaticky a věcně stanovit své vyjednávací cíle, zhodnotit své šance na úspěch a důvěřovat si.
Vyjednávání v multioborových týmech
Praha
česky