Trénink obchodního vyjednávání - 2denní

Základní info

Obsah kurzu

Určeno pro: 

Obchodníky, obchodně – technické zástupce, obchodní reprezentanty a další zájemce, kteří jsou zodpovědní rozvíjení obchodní spolupráce se stávajícími zákazníky a vyhledávání nových obchodních příležitostí. Kurz je určen obchodníkům, kteří samostatně řídí vztahy se zákazníky, řeší také větší a dlouhodobější obchodní případy a dostávají se i do složitějších situací.  


Cíl: 

  • Posunout své obchodní vyjednávací dovednosti na vyšší úroveň. 

  • Naučit se vyjednávat tvrdě, ale s respektem a tak, aby jednání vedlo k vytváření a udržování nadstandardních vztahů se zákazníky a k vytvoření výjimečné pozice v očích zákazníků. 

  • Natrénovat si schopnost ptát se a opravdu poslouchat, co nám druhá strana skutečně sděluje a naučit se zjištěné informace používat při vyjednávání 


Program:

  • Co je obchodní vyjednávání a jaký je rozdíl mezi jednáním a vyjednáváním 

  • Principy a fáze vyjednávání 

  • Tvrdé, měkké poziční vyjednávání a principiální vyjednávání. 

  • Vytváření výjimečného postavení v očích zákazníků  

  • Příprava na vyjednávání  

    • stanovení cílů vyjednávání 

    • práce s alternativami (BATNA) 

    • SWOT analýza - uvědomění si svých slabých a silných stránek, 

    • strategie a taktika pro vyjednávání 

  • Nácvik klíčových komunikačních dovedností při vyjednávání 

    • zjišťování skutečných potřeb zákazníka 

      • Proč je tak důležité věnovat dostatek času zjišťování informací a potřeb  

      • Jak se vhodně ptát, abychom se dozvěděli to, co potřebujeme 

      • Jak se ptát tak, aby se zákazník necítil jako u výslechu 

      • Rozdíl mezi tím, co zákazník chce a tím, co potřebuje 

      • Co dělat, když zákazník neví, co chce / potřebuje 

      • Vyvolávání potřeb 

    • aktivní naslouchání a vnímání toho, co zákazník sděluje 

      • Jak pracovat s vlastními předpoklady 

      • Jak skutečně slyšet a chápat to, co nám zákazník říká (explicitně i mezi řádky) 

      • Jak to, co nám druhá strana sděluje, použít při prezentaci nabídky, argumentaci i vyjednávání jako takovém  

  • Řešení složitějších situací ve vyjednávání 

    • cenové vyjednávání 

    • vyjednávání s velkými klienty 

    • nátlak 

    • manipulace 

    • vyrovnávání se s konkurencí 

    • neplatící zákazník 

    • zákazník nedodržující dohody 

  • Finty a triky ve vyjednávání – kdy má smysl je použít a kdy mohou napáchat více škody, než užitku 

  • Jak změnit kontext vyjednávání, když druhá strana vyjednávat „nechce“ 

  • Prevence ztráty klienta - jak lze rozpoznat blížící se hrozbu odchodu zákazníka ke konkurenci  
    a jak s takovou situací pracovat 

  • Smrtelné hříchy obchodníka - důsledky a jak jim předejít 

  • Formy udržování dlouhodobě dobrých vztahů 

  • mová spolupráce při vyjednávání (interní tým) a vedení týmového jednání 


Metody výuky:
Kurz je tréninkový. Cca 80% času věnujeme nácviku modelových situací z praxe, na nichž si účastníci vyzkouší optimální způsob obchodního vyjednávání. Situace jsou buď obecné (ale vycházející z reálných případů) nebo se můžeme, po vzájemné dohodě, věnovat i konkrétním situací účastníků. 

Kurz nabízíme v rámci Akademie pro B2B obchodníky  nebo si ho můžete zakoupit jen jako samostatný modul.

 

Trénink obchodního vyjednávání - 2denní

Vybraný termín:

 Praha

Cena

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je tři a tři ? Součet zapište číslicemi.