Základní info
Poskytování zpětné vazby je obtížné pro toho, kdo ji má dát, i pro toho, kdo ji přijímá. Zpětná vazba říká, co je dobrého a v čem pokračovat, co se nedaří a co změnit.
Bez správné zpětné vazby nelze účinně hodnotit a motivovat lidi, zvyšovat výkonnost a budovat firemní kulturu.
CÍLOVÁ SKUPINA
Manažeři, vedoucí pracovníci, personalisté
LEKTOR
Ing. Jan Korbel - lektor manažerských a komunikačních dovedností, certifikovaný facilitátor, kouč
TERMÍN
12.3.2018 termín je obsazen
nový termín bude upřesněn - květen 2018 (9,00 - 16,00 hod.)
___________________________________________________________________
Přínosy
- Pochopit hloubku a přínosy zpětné vazby
- Naučit se dávat a přijímat zpětnou vazbu za pomoci odborníka na obtížné situace
- Zmírnit nebo odstranit obavy ze zpětné vazby
- Získání a poskytnutí skutečné zpětné vazby z pracoviště (lze jen mezi kolegy)
- Naplánování zacházení se zpětnou vazbu v praxi
Forma: trénink (částečně workshop)
- moderované diskuze v plénu
- paralelní diskuze a tréninky v malých skupinách (2-4 osoby)
- trénink a videotrénink (podle zvládání v daném čase a možností účastníků)
- interaktivní praktický návod a nácvik poskytování zpětné vazby vč. individuálního zhodnocení provedení ZV lektorem i účastníky.
OBSAH
- Co je a co není zpětná vazba
- Proč podávat zpětnou vazbu
- Komu a kdy podávat ZV
- Zásady poskytování ZV
- Poskytování pochvaly a kritiky
- Dialog, respekt a empatie při hodnocení
- Nácvik správného podávání ZV
Využití zpětné vazby jako nástroje:
- poznání, jak mě vidí okolí a porovnání s vlastním pohledem
- sebekontroly a vlastního rozvoje
- rozvoje pracovního prostředí
Pravidla a techniky zpětné vazby:
- jak se dává a přijímá zpětná vazba
- upozornění na funkční a nefunkční techniky a přehnané teoretické rady, které brzdí spontánnost zpětné vazby
Grid styly myšlení a chování podle prof. Blakea a dr. Mouton:
- Styly myšlení a jejich identifikace
- Dopady stylů myšlení na motivaci dávat a přijímat zpětnou vazbu
- Uvěřitelnost (autentičnost) zpětné vazby
Trénink obecné zpětné vazby dle volby účastníků
Upozornění na komunikační stereotypy u vybraných účastníků:
Trenér upozorní účastníky na vhodné a nevhodné návyky a doporučí alternativní způsoby formulací. Často je třeba vysvětlit také přirozené způsoby myšlení, aby účastníci pochopili, kdy má zpětná vazba šanci na úspěch.
(Podrobněji lze probrat v jednodenním komunikačním tréninku).