PROČ HODNOTIT ZAMĚSTNANCE? - smysl a význam

Kurzem Vás provede Ing. Vladimír Pozdníček

Vladimír Pozdníček působí již více než 25 let v oblasti moderního personálního řízení. Je majitelem poradenské a vzdělávací společnosti PROFI-MEN, s.…

Základní info

HODNOTIT A OHODNOTIT? - jaký je v tom rozdíl 

Význam a důležitost hodnocení zaměstnanců pro organizaci, místo hodnocení v řízení lidských zdrojů a v práci manažerů !!!

1) Pravidelné hodnocení zaměstnanců

Hodnocení zaměstnanců jako nástroj řízení voblastech:

  1. dosažení vyššího pracovního výkonu zaměstnanců
  2. získání podkladů pro odměňování zaměstnanců za dobrou práci a možností postihu za práci špatnou, případně hledání řešení nedostatků vpráci
  3. vytvoření motivačních nástrojů
  4. zlepšování podnikové kultury a komunikace
  5. posílení společenské prestiže vykonávaných profesí na trhu práce v regionu

Hodnocení zaměstnanců - například oblasti:

  1. kvalifikační a odborná způsobilost
  2. kvalita práce a výkonnost
  3. osobní a charakterové vlastnosti

VÝHODY UCELENÉHO SYSTÉMU HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ

  • - zahájení dlouhodobého procesu hodnocení zaměstnanců jako základu rozvoje jejich odborné a profesní způsobilosti
  • - možnost kvalifikovanějšího a objektivnějšího sledování vývoje trendů voblasti řízení lidských zdrojů a přijímání účinných opatření např. voblasti výcviku zaměstnanců, kvalifikačního rozvoje a motivace zaměstnanců
  • - zavedení dlouhodobého principu posuzování zaměstnanců a jejich role při plnění důležitých a strategických úkolů a vize organizace
  • - hodnocení zaměstnanců - objektivní nástroj pro zpětné zhodnocení účinnosti manažerské práce a motivace k uplatňování efektivních forem a metod řízení
  • - princip hodnocení jako soubor znaků firemní kultury, ale také jako významný moment a podporu rozvoje jejich kvalifikačního a odborného růstu
  • - detailní a souhrnné vyhodnocení výsledků hodnocení zaměstnanců podle stanovených oblastí a organizačních útvarů
  • - motivační faktor, který napomůže objektivizaci postupů voblasti odměňování a mzdové politiky
  • - zjištění, zda zaměstnanci správně pochopili požadavky vyplývající zpopisu pracovní funkce
  • - zjištění, zda zaměstnanci správně pochopili požadavky vyplývající ze systému řízení (např. systémů řízení jakosti, BoZP,…) organizace

VZTAH HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ K DALŠÍM PERSONÁLNÍM ČINNOSTEM

  1. personální plánování,
  2. analýza pracovních míst, kompetence, kompetenční modely,
  3. identifikace potřeby vzdělávání a rozvoje zaměstnanců,
  4. rozvoj motivace a angažovanosti,
  5. nastavování systému odměňování za práci, benchmarking,
  6. rozmísťování a budování flexibility zaměstnanců,
  7. oblast pracovních vztahů, péče o zaměstnance.

2) Cíle hodnocení

  1. cíle organizace
  2. cíle manažera (hodnotitele)
  3. cíle zaměstnance (hodnoceného)

3) Další metody a nástroje hodnocení:

  1. Assessment center, Development center
  2. Hodnocení podle cílů - MBO
  3. 360 ZV
  4. Plošné, zhora dolů a zdola nahoru
  5. Dotazníková šetření
  6. Hodnotící rozhovor - zásady provedení, způsobilost hodnotitele, zápis

4) Trendy v hodnocení a motivaci, řízení výkonnosti

PROČ HODNOTIT ZAMĚSTNANCE? - smysl a význam

Vybraný termín:

11.12.2024 –  12.12.2024  Královéhradecký kraj Upřesnující informace k termínu
09:00 – 16:00 hod.

Cena

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je čtyři a čtyři ? Součet zapište číslicemi.