Základní info
Cílem workshopu nebo individuální konzultace je naučit HR specialisty nejen pracovat v roli podpory manažerů, ale i zvýraznit jejich úlohu v přispívání ke stabilitě týmů a zvládání dopadů propouštění na organizaci.
Výsledkem je podpora jak manažerů, tak zůstávajících pracovníků v nové situaci.
Díky úspěšnému outplacementu a nástrojům použitým během procesu se odcházející zaměstnanec zorientuje ve svých silných a slabých stránkách, nalezne své konkurenční výhody a zorientuje se na trhu práce.
- definice outplacementu a jeho použití v současné situaci
- reakce na propouštění a průběh akceptace změny u zaměstnance
- výhody outplacementu pro odcházející zaměstnance
- výhody pro manažery odcházejících zaměstnanců, HR a zaměstnance, kteří zůstávají ve firmě
- eliminace možných úskalí spojených s odchodem zaměstnanců
Příprava odcházejícího zaměstnance na hledání pracovních příležitostí
- analýza vlastních silných a slabých stránek, nalezení své konkurenční výhody
- vytvoření životopisu a LinkedIn profilu
- kde hledat a jak vybrat vhodné pracovní příležitosti
- jak se připravit na pracovní pohovor
- vlastní vyhodnocení pracovního pohovoru
- využití proaktivního přístupu při hledání práce i v osobním životě
- jak ještě může pomoci zaměstnavatel (reference, psychometrické dotazníky, individuální konzultace s HR…)
Práce s ostatními účastníky procesu outplacementu
- další důležití účastníci procesu (nadřízení, HR, kolegové…) a jejich potřeby
- zvládání vlastní psychické zátěže
- … a něco navíc