Neverbální komunikace a její velmi hlasité projevy

Kurzem Vás provede Jarmila Skopalová

Moderátorka a lektorka kurzů komunikace ve vzdělávací agentuře 1. VOX

Základní info

Cíle kurzu

Seminář je zaměřen na prvky, které ovlivňují neverbální komunikaci. Tedy ne na pantomimu těla a gest, ale na propojenost slov s řečí těla a gesty, s mimikou, hlasem, postojem v prostoru a podobně.
Každý má ve stejných situacích jiné reakce a z toho vzniká mnoho nedorozumění. Naučíme se neutrální signály neverbální komunikace, abychom co možná nejvíc zamezili nedorozumění či konfliktu. Povíme si o etiketě jako nástroji pro bezkonfliktní porozumění v mezinárodní či etnicky rozdílné komunikaci.

Poznání a rozvoj osobnostních a zcela individuálních signálů každého účastníka:
1. Účastníci pojmenují situace, které je vyvádějí z míry, jsou konfliktní nebo mají několik řešení a je třeba rozhodnout, které je optimální
2. Situace rozklíčujeme a uvědomíme si, co všechno můžeme z neverbální komunikace k řešení použít
3. Při praktickém nácviku pak najdeme optimální souhru signálů pro osobnost každého účastníka
4. Účastníci se dozvědí, jaké signály prostřednictvím neverbální komunikace vysílají a jak tím ovlivňují svoje pracovní okolí

Určeno pro

Jestliže jste někdy nerozuměli reakci toho druhého nebo jste sami byli nepochopeni, přestože jste se podle vás vyjádřili přesně – je tento seminář právě pro vás.

Obsah kurzu

1.den:
1. co to je neverbální komunikace a její význam ve vztazích a při pracovních jednáních
2. první kontakt při setkání s partnerem, navázání vztahu (protože i jen oční kontakt znamená počátek vytvoření vztahu) – praktické cvičení
4. Fotostudie: postoj nohou a úhel ramen, jednání v sedě a ve stoje, tělo jako nástroj komunikace, zóny komfortu, stůl jako spojenec i překážka při jednání, Artušův kulatý stůl, práce s rekvizitou
5. Vědomé chování v přítomném okamžiku – co s námi dělají myšlenky a emoce, cvičení mindfulness a Hakomi pro okamžité zklidnění, praktická cvičení
6. Ochránce a chráněnec – práce s neverbálním projevem v praxi

2.den:
1. co zafungovalo a co ne z poznatků předchozího dne – praktická cvičení
2. Videoukázky signálů neverbální komunikace ve spojení s komunikací verbální
3. Vtipná hra s cigaretou, kávou, brýlemi a vlasy, etiketa jako mezinárodní neverbální komunikace
4. Druhy typologií a jejich možnosti využití v každodenní praxi
4. Nejčastější otázky z praxe lektorky
5. Řešení situací samotných účastníků (využití stolu a rozsazení při jednání, jak řešit přerušení v jednání třetí osobou a podobně) – praktická cvičení
Pro co nejefektivnější práci je dobré zaslat předem situace, které chtějí účastníci probrat. Každá firma či instituce má své procesy a také jiný typ zaměstnanců a tímto způsobem učiníme workshop stoprocentně využitelným v praxi.
Budeme se věnovat oblastem, které účastníci skutečně potřebují. Podíváme se jak na situace z hlediska manažera či zaměstnance, tak i z hlediska různých profesí, které jsou ve firmě či instituci zastoupeny. Všechny tyto oblasti potřebují určité specifické přístupy.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování v elektronické podobě pro každého účastníka. Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Neverbální komunikace a její velmi hlasité projevy

Vybraný termín:

26.5.2025 –  9.6.2025  Praha Upřesnující informace k termínu

Cena

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je šest a jedna ? Součet zapište číslicemi.