Mapování motivace pro efektivnější komunikaci a spolupráci v rámci týmu

Kurz na míru

Kurzem Vás provede Mgr. Pavla Pavlíková, PCC

Inspirativní a motivační kouč zaměřující se na úspěšné zvládnutí manažerské role, motivaci a využití principů a technik koučování při práci s lidmi,…

Základní info

  • Zajímá Vás, jak měřit a rozvíjet motivaci svou a svých kolegů?

  • Hledáte praktický nástroj, který dokáže kvantifikovat motivaci?

  • Chcete srozumitelně mluvit o emočních pohnutkách a motivech?

Motivace je energie, odvozená z anglo-normandského výrazu „motif“, což znamená „pohon“. Naše motivace jsou naše interní pohnutky, oheň v srdci, což určuje, jak se cítíme a následně, jak jednáme. Motivace je často ta složka, kterou se odlišuje průměrný pracovník od vynikajícího, dobrý tým od špičkového a průměrná organizační kultura od kultury využívající plný potenciál.

Motivační mapy vytvořil James Sale, který se zabýval otázkou praktičnosti různých motivačních teorií. Vznikl srozumitelný model a jednoduchý diagnostický nástroj k měření motivace a zároveň srozumitelný jazyk, jak o motivaci hovořit.

Motivační mapy představují 9 motivátorů pro práci sdružených ve 3 skupinách podle podobných charakteristik. Jde o zaměření na lidi (vztahy), věci (výkon) nebo myšlenky (růst).

Každý člověk má svou jedinečnou kombinaci 9 motivátorů, jejich pořadí a sílu, což dohromady určuje úroveň motivace daného člověka. Pro výkon a spokojenost jsou nejdůležitější první tři motivátory a jejich úroveň naplnění. Významný je i poslední motivátor v pořadí, protože může buď posílit první tři motivátory nebo v určitých případech působit jako demotivátor.

Výstupy

1. Pro jednotlivce

  • Vím, co mě motivuje
  • Vím, jak svoji motivaci udržet a posilovat
  • Snáze si řeknu kolegům a nadřízenému, co potřebuji
  • Znám svoje případné vnitřní konflikty (u protichůdných motivátorů) a vím, jak s nimi pracovat

2. Pro komunikaci s druhými

  • Dokážu si všímat toho, co je pro druhé důležité (vztahy, výkon, růst) a podle toho přizpůsobit svou komunikaci (zda potřebuje formu příběhu, nebo více čísla nebo zkušenost)
  • Když je pro druhého důležité něco jiného, než pro mě (rozdílné motivátory), dokážu to pochopit a pracovat s tím tak, aby mne to neiritovalo a neovlivňovalo komunikaci.

3. Spolupráci v týmu

  • Víme, co koho motivuje a je pro něj důležité a dokážeme tomu přizpůsobit rozdělení činností
  • Všímáme si toho, co máme jako tým společné, co je společný cíl (účel) našeho týmu
  • Vnímáme přínosy jednotlivých motivátorů pro tým a případně víme, zda nám něco nechybí
  • Rozumíme možným třecím plochám mezi jednotlivými lidmi a dokážeme s tím pracovat a nebereme si osobně
  • Uvědomujeme si, že každý z nás preferuje určitý způsob podání informací, takže si informace dokážeme dávat v potřebné formě
  • Víme, jak jako tým reagujeme na změnu a co dělat, aby změna byla úspěšná

 

Postup realizace

(lze upravovat dle vašich aktuálních potřeb)

1. Představení programu

  • Seznámení s Motivačními mapami, představení postupu realizace v délce 1 hodina v rámci týmové porady cca 2 týdny před týmovým workshopem

2. Vyplnění testů

  • Každý člen týmu obdrží link na on-line test, jeho vyplnění trvá 15 minut. Test je v češtině, angličtině, a dalších jazykových mutacích. Po vyplnění testu obdrží účastníci zprávu s výsledky (v angličtině a češtině).

3. Týmový workshop

  • Během workshopu (4,5 hodiny) se podrobně seznámíme s tím, co je motivace, jaké jsou její složky, představíme si 3 základní oblasti motivace a 9 motivátorů pro práci, co potřebují a jakými konkrétními kroky mohou účastníci podpořit motivaci svých motivátorů. Pak rozebereme týmovou mapu, co je pro jednotlivé členy týmů důležité, komu svěřit různé typy úkolů, co nás motivuje jako tým, kde se podporujeme, kde naopak mohou být konflikty, jak jsme připraveni na změnu.

4. Rozbor výsledků s manažerem

  • 2 hodiny společné zpětné vazby, jak pracovat s týmem a jak podpořit jednotlivé členy týmu. Vhodné jako příprava na individuální manažerské rozhovory o motivaci.

Příklad individuálního motivačního profilu

Příklad týmové motivační mapy

Délka a formát

Program lze doručit prezenční i online formou.
Počet účastníků: podle velikosti týmu

Mapování motivace pro efektivnější komunikaci a spolupráci v rámci týmu

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je dvě a deset ? Součet zapište číslicemi.