Základní info
Cíl kurzu:
- Vysvětlit a procvičit komunikační nástroje a jejich využití v denní praxi.
- Poznat signály, které lze vypozorovat z gest, mimiky, řeči těla.
- Vysvětlit, jak vzniká nedorozumění či konflikt mezi lidmi.
- Naučit se vyjednáváním dosáhnout oboustranně akceptovatelných cílů a odstranit komunikační spory.
Nejvhodnější pro:
Vhodné pro všechny, kteří chtějí lépe komunikovat, vést podřízené, vystupovat před druhými, prezentovat, ovlivňovat spolupracovníky nebo zákazníky či klienty.
Obsah kurzu:
- Analýza brzd a posuvníků účinné komunikace
- Komunikace jako proces, který lze řídit
- Vlastní řeč těla a co lze rozpoznat na řeči těla druhých
- Oční kontakt
- Ruce jako nositelé informací
- Gesta a symboly, hra rukou v obličeji
- Osobní a pracovní prostor
- Verbální projev
- Umění zeptat se
- Umění naslouchat
- Vznik nedorozumění a konfliktů
- Win-Win jednání jako základy asertivní komunikace
Metody:
- Práce ve skupinách
- Praktická cvičení
- Nácviky
- Zpětná vazba
- Teorie a vysvětlení
- Diskuze
Poznámky:
Správná a efektivní komunikace verbální i neverbální v rámci firemního prostředí se ukazuje jako velmi důležitý článek pracovního procesu, který se týká všech zaměstnanců.
Chcete lépe vést rozhovory a jednání? Chcete odstranit nedorozumění na pracovišti? Chcete umět lépe využít přesvědčovacích technik? Chcete pochopit duševní pochody vašich zákazníků a spolupracovníků? Chcete efektivněji dosahovat svých cílů při vyjednávání a zároveň uspokojovat požadavky druhé strany?