Základní info
Jak přispět k tomu, aby workshopy, porady, diskuze či jiná skupinová pracovní setkání byla skutečně efektivní? Facilitujte! Jakými nástroji účastníky obohatit, aby byli schopni řešit problémy, diskutovat, nacházeli řešení a nápady ve vlastních řadách a maximálně využili tvůrčí potenciál skupiny? Jak pracovat s různým nasazením účastníků? Čím/ kým opravdu je „facilitátor“? Přijďte se obohatit o dovednost zvanou "umění facilitace".
Co Vám kurz přinese:
- Osvětlíme Vám roli facilitátora ve skupině.
- Naučíte se, jak zefektivnit vedení skupinových setkání, workshopů, porad.
- Připomeneme si, proč je důležité dobře definovat očekávání výstupů a cíle setkání, a jak na to.
- Prozradíme Vám typy, jak rozproudit skupinu k tvořivosti či aktivnímu řešení problémů.
- Podělíme se s Vámi o poznatky z praxe, jak uřídit bouřlivou diskuzi, jak vtáhnout do dění pasivní účastníky, jak vhodně reagovat jako facilitátor v „horkých“ chvilkách.
- Odnesete si i individuální rady, jak zlepšit vaše facilitační dovednosti.
Obsah:
- Proč mohou být workshopy a diskuse neefektivní
- Jak se připravit na setkání, organizace v průběhu a po ukončení
- Role facilitátora, základní principy facilitace
- Práce s procesem a skupinovou energií
- Jak pracovat s otázkami
- Facilitační dovednosti a nástroje
- Řešení obtížných situací a emocí v týmu
- Techniky povzbuzující kreativní myšlení
Cílová skupina:
Kurz doporučujeme manažerům a pracovníkům, kteří vedou porady, workshopy a jiná firemní setkání, i těm, kteří se v tomto směru chtějí začít rozvíjet.