Finanční řízení firmy pro neekonomy - ekonomické základy pro manažery

Základní info

ÚVOD
Kvalitní finanční řízení společnosti vyžaduje v dnešní době úzkou spolupráci všech manažerů bez ohledu na zastávanou funkci. U technicky zaměřených pracovníků je nespornou výhodou, pokud se umí orientovat v základních pojmech finančního  a ekonomického řízení společnosti.
Kurz nabízí neekonomickým manažerům výrobních a nevýrobních společností vysvětlení ekonomických pojmů srozumitelnou formou  s použitím příkladů z praxe. Zvláštní pozornost je věnována této problematice z pohledu podmínek potřebných na rozkrytí skutečné rentability jednotlivých výkonů podniku, kterými mohou být jak výrobky, tak činnosti, zakázky nebo projekty.

URČENO
Managerům firem a dalším pracovníkům, kteří potřebují pochopit a porozumět „hře s čísly": základním finančním  výkazům a rozhodnutím v nichž  se zobrazuje realita podnikání na trhu i budoucí vývoj.

CÍL
Cílem je, aby i neekonomičtí manageři získali přehled v uvedené problematice a měli předpoklady pro poznání, jak zdravý či nezdravý je jejich podnikatelský úsudek pro efektivní  rozhodování. Dále je cílem kurzu dát jednoduchý „návod":  co dělat, jak s výsledky naložit.

OBSAH

  • Finanční systém a jeho zobrazení v základních finančních výkazech
  • Strategie společnosti a její tržní a finanční aspekty
  • Dlouhodobá stabilita společnosti a  její dosahování /rozvaha-bilance, aktiva,  pasiva, bilanční    pohyby, zlatá pravidla financování, investiční aktivity
  • Tvorba hospodářského výsledku - zisku /náklady, výnosy, objem výkonů
  • Controlling a koncepce řízení
  • Cash-flow, likvidita, pracovní kapitál, zásoby, pohledávky, výkaz cash flow
  • Trh a zákonitosti úspěchu na trhu/ vývoj trhu,tržní potenciál, tržní kapacita- podíl na ní, nabídka, poptávka, konkurence, zákazník, vlastní firma
  • Finančně tržní analýzy a jejich použití v praxi, analýza výnosnosti , analýza  cash flow, pyramidální rozklady, vybrané specifické oblasti analýzy, SWOT, Porterova analýza, portfolio matice
  • Makroekonomické vlivy / monetární politika a peníze - měna, fiskální politika, daně
  • Specifické otázky působení konkrétní společnosti na trhu
  • Diskuse a dotazy účastníků
METODY
Výklad, skupinová a individuální práce, jednoduché příklady z praxe, případové studie, diskuse, řešení konkrétních problémů. Snaha o interaktivnost a zapojení managerů s cílem pomoci řešit konkrétní problémy  a motivovat.

FORMA
2 denní kurz (16 vyuč. hodin)

LEKTOR
Ing. Jiří Svoboda, CSc., lektor a konzultant manažerských a obchodních dovedností, obchodu, marketingu a finančního řízení, poradce ve firmách, VŠ pedagog, mezinárodní praxe.

TERMÍN
27.-28.06.2013   (9.00 - 17.00 hodin)  

CENA
15.950,- Kč     (resp. 19.300,- Kč vč. DPH 21 %)
Kurzovné zahrnuje studijní a pracovní materiály, psací potřeby, občerstvení, obědy.

MÍSTO KONÁNÍ
Výukové prostory agentury, Na Pankráci 30, Praha 4, metro C - Vyšehrad

Finanční řízení firmy pro neekonomy - ekonomické základy pro manažery

Vybraný termín:

 Praha

Cena

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je jedna a tři ? Součet zapište číslicemi.