ARGUMENTACE A KOMUNIKACE V OBTÍŽNÝCH SITUACÍCH

Základní info

- jak efektivně formulovat myšlenky a řešit náročné komunikační situace
____________________________________________________________________

Řešíte komunikačně obtížné situace v týmu, s kolegy a pracovními partnery? Potřebujete umět dobře reagovat při zvládání konfliktů, vést nepříjemné rozhovory, vyjednávat, argumentovat a asertivně komunikovat v konkrétních složitých situacích? Napadají vás ty nejlepší a pádné argumenty až po skončení jednání? 


Umění přesvědčit, prezentace myšlenek, přesvědčivá argumentace, obratné vyjadřování, pohotové reakce, zvládání námitek, vyjednávání, obhajoba stanovisek, sebedůvěra, řečnické triky, kontramanipulace. 

Umění přesvědčit se dá trénovat!  

Trénink vás naučí efektivně formulovat myšlenky. Přineste si popisy nejtěžších situací. Budeme se zabývat celou škálou možných formulací až na úrovni skladby vět. Ale pozor! Žádné manipulace. Jen čisté techniky, které podporují vynikající pracovní vztahy a pomáhají lidem efektivně se domluvit.

​CÍL

Zdokonalení komunikačních dovedností: obratně a pohotově se vyjadřovat,  efektivně vyjednávat, přesvědčivě argumentovat a umět obhájit své stanovisko.

PŘÍNOSY

  • Získání nadhledu nad komunikací především v těžkých situacích (věcnost X emoce)
  • Sebevědomí, autorita a schopnost držet rozhovory pod kontrolou
  • Dovednost vést partnera k dohodě i v obtížných situacích
  • Kratší a přesnější formulace myšlenek
  • Přesvědčivější argumentace
  • Kvalitnější kladení otázek
  • Jasná prezentace svých myšlenek a obratné obhájení svých stanovisek

OBSAH

  • Posílení sebedůvěry v komunikaci
  • Jak se vyjadřovat kvalitně a s jistotou
  • Umění správné formulace myšlenek
  • Naslouchání komunikačnímu partnerovi
  • Pohotová komunikace - pohotovost reakcí, logické a přesvědčivé odpovědi na dotazy
  • Přesvědčivá argumentace
  • Taktiky argumentace - nácvik
  • Techniky vyvracení argumentů a přesvědčování
  • Zvládání námitek 
  • Manipulace a kontramanipulace
  • Jak efektivně vyjednávat

Znalosti:

  • Obavy v komunikaci a jejich negativní dopady
  • Role respektu a otevřenosti v komunikaci
  • Neshoda jako zdroj synergie
  • Zvládání emocí a koncentrace na porozumění a dohodu
  • Vznik nedorozumění a jak ho minimalizovat
  • Jak komunikovat před vznikem konfliktu
  • Jak komunikovat ve vzniklém konfliktu

Techniky:

  • Pokročilé kladení otázek (trénink)
  • Rámování a přerámování rozhovorů (trénink)
  • Vyjednávání pravidel komunikace /spolupráce a jejich využití (trénink)
  • Silná argumentace (trénink)
  • Prvky asertivní komunikace (trénink)
  • Větné vzorce a účinné techniky založené na NLP (trénink)
  • Rozbor konkrétních podnětů účastníků z praxe účastníků

FORMA

Intenzivní praktický trénink bez zbytečných teorií. 
Program obsahuje krátké lekce jako úvod do převažujících moderovaných diskuzí a tréninků. Většinu času účastníci aktivně trénují v malých skupinách nebo řeší konkrétní situace ze svého pracoviště. Díky pochopení principů se můžete dlouhodobě zlepšovat i bez další pomoci trenéra. Vše je trénování na situacích, které si účastníci přinesou z praxe a popíší jako obtížné, nejčastěji např.: vyjednávání s neústupným kolegou, jednání s podřízenými, prosazování změny,…

Doporučená domácí příprava:

Každý účastník si připraví cca 3 situace, které v poslední době řešil jako obtížné.
Písemná forma není závazná, pouze doporučená. Užitečné jsou poznámky k průběhu jednotlivých hovorů vč. přímé řeči ve významných fázích.

ARGUMENTACE A KOMUNIKACE V OBTÍŽNÝCH SITUACÍCH

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je devět a šest ? Součet zapište číslicemi.