Základní info
ANOTACE
Kurz pro začínající novináře a redaktory, kteří vytvářejí firemní časopis nebo obecní periodikum, newsletter, zpravodaj či věstník. Seznámí se s kreativním způsobem psaní žurnalistických žánrů, jako je zpráva, úvodník, fejeton, reportáž, publicistika, rozhovor, naučí se, jak se tvoří titulek, novinářská zkratka, jak funguje redakce a další užitečné poznatky pro nestudované žurnalisty.
ÚVOD
Program je určen pro všechny pozice vyžadující psaní tvůrčích textů v rámci interní či externí komunikace, pro redaktory firemních či obecních periodik, vedoucí rubrik, tvůrce newsletterů. V tomto kurzu budou seznámeni s náplní práce redaktora firemních či obecních periodik, s hlavními publicistickými žánry, etickým kodexem žurnalisty a žurnalistickou tvorbou.
CÍL
Kreativní psaní kvalitních textů pro firemní a obecní periodika, newslettery, firemní materiály či PR články.
Co účastníci získají :
- znalosti ve vedení firemního časopisu (organizace práce, koncepce, žánrová pestrost, vedení kolektivu, grafika, korektury, redakční rada, uzávěrka)
- základy žurnalistických žánrů a publicistiky, umělecké žánry
- osvojení a procvičení interaktivnosti a variability vedení rozhovoru - interview
- pod odborným vedením si procvičí vybrané žánry
OBSAH
- Pestrost žurnalistického projevu - publicistické, umělecké žánry
- Zpráva jako začátek praxe / kdo, co, kdy, kde, jak a proč / - praktické cvičení, sestavení textu z připravených pasáží
- Dobrý titulek je uměním / bulvár a jeho hranice
- Rozhovor jako nejpoužívanější interaktivní forma nejen v žurnalistice
- Důležité pojmy: autorizace, editace, korektura
- Etický kodex a právo autorizace
- Firemní či obecní periodikum
- interní (důležitost vnitropodnikové komunikace, sdílení informací)
-externí (firemní propagace, informování zákazníků nebo občanů....) - Firemní/obecní noviny či periodikum - editorská tvorba vlastní stránky časopisu / organizace práce, koncepce, žánrová pestrost, vedení kolektivu, grafika, korektury, uzávěrka /
- Praktické cvičení - nácvik psaní textů
METODY A FORMA VÝUKY
1 denní workshop (8 vyuč. hod.)
výklad a komentovaná diskuse, cvičení, psaní a rozbor textů.
LEKTOR
Bc. František Tlapák - lektor komunikačních dovedností s novinářskou praxí.