Základní info
Určeno pro
každého, kdo potřebuje účinně zvládat náročné situace v komunikaci, dokázat obhájit svá práva, přitom si však zachovat věcnost a nezpůsobit zbytečné konflikty. Ideální pro manažery, obchodníky, pracovníky vyřizující reklamace a stížnosti, zaměstnance oddělení služeb zákazníkům atd.
Kurz je určen pro ty, kteří již znají základy asertivního způsobu komunikace a cítí potřebu dalšího zdokonalení ve využívání asertivních technik.
Cíl:
Prohloubení znalostí asertivních technik, analýza a řešení konkrétních situací z praxe. Umění zvládat krizové situace, při nichž hrozí velké ztráty sociální či materiální.
Obsah:
* Principy asertivní komunikace – zopakování a prohloubení základních pojmů
* Co dělat, když druhá strana nechce vyjednávat
* Jednání s iracionálním, destruktivním, agresivním, nekompetentním partnerem
* Jak jednat s partnerem, který má zdánlivě všechny trumfy na své straně
* Řešení „sendvičové“ situace – jak zvládat tlak nadřízených na jedné a podřízených či klientů na druhé straně
* Sdělování informací, s nimiž vnitřně nesouhlasíme
* Emoce a jejich zvládání
* Manipulace, její rozpoznání a obrana proti ní
* Léčky a pasti v komunikaci – jak je rozpoznat a čelit jim
* Jednání v krizových situacích
Metody výuky:
Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu. Modelové situace, samostatné úlohy, hry, videoanalýza.