Plánujete provádět interní audity u vašich dodavatelů.
Požadujete, aby audity prováděné u vašich dodavatelů přinášely maximální efekt pro vaši organizaci.
Základním předpokladem rozvoje vašich dodavatelů je, aby jednoznačně pochopili vaše požadavky.
Audit u dodavatelů je jednou z možností jejich hodnocení.
Požadujete posílit osobní vztahy mezi vámi a vašimi dodavateli.
Co se naučíte…
Jak naplánovat audity u vašich dodavatelů s cílem maximálního užitku pro vaši organizaci.
Jak sdělíte dodavatelům vaše očekávání z výsledků auditu.
Provádět auditu se shodě s doporučeními v ISO 19011
Jak provést analýzu rizik a příležitosti procesu auditu a přijímat opatření k omezení rizik a využití příležitostí.
Jak využívat dostupných zdrojů pro naplánování efektivního auditu.
Budete umět zvolit správnou metodu auditu s ohledem na cíle auditu.
Naučíte se komunikovat s dodavateli při plánování auditu i v jeho průběhu tak, aby vám i dodavateli přinesl maximální efekt.
Budete schopni rozlišit podstatné od méně podstatného s ohledem na cíl auditu a zájmy vaší organizace i dodavatele.
Naučíte se formulovat zjištěné neshody tak, aby byly zdůvodněny především z hlediska rizik pro vaši organizaci i dodavatele, pokud by nebyla přijata včas účinná nápravná opatření.
Budete umět posoudit přijatá opatření k neshodám z hlediska jejich efektivity a zaměření na odstranění kořenových příčin.
Naučíte se dále rozvíjet spolupráci s vašimi dodavateli na základě užitku pro obě strany.
Co byste měli znát…
Měli byste mít alespoň základní zkušenosti s prováděním interních auditů ve vaší organizaci.
Mít dobré povědomí:
systému managementu kvality (nebo jiného systému managementu) ve vaší organizaci i organizaci dodavatele
tom, jaký vliv má nakupovaný produkt nebo služba na kvalitu vašeho produktu nebo služby
jaké jsou smluvní podmínky mezi vaší organizací a auditovanými dodavateli.
Mít základní osobní předpoklady pro práci auditora, jako jsou: